MaximalFritid » Träning » Cykling » Downhill MTB

Märken på downhill mountainbike

Downhill mountainbike

På sommarhalvåret förvandlas fjäll- och bergssluttningar till actionfyllda cykelparker. Med en downhill-cykel kan du swisha i full fart nerför backar, i tuff terräng och kanske med inslag av hopp och tvära kurvor.

Heldämpade mountainbikes för downhill & freeride

  • Rock Machine Blizzard 50-27 matt gul/röd/svart

    Rock Machine Blizzard 50-27 matt gul/röd/svart
  • Rock Machine Blizzard 90-27 matt grå/gul/svart

    Rock Machine Blizzard 90-27 matt grå/gul/svart
  • Rock Machine Blizzard 50-27+ matt blå/gul/svart

    Rock Machine Blizzard 50-27+ matt blå/gul/svart
  • Ibis Mojo HD4 GX Eagle fireball red

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Merida Eone-Sixty 900E grön

    Merida Eone-Sixty 900E grön
  • Rock Machine Blizzard 70-27 blå/röd/petrol

    Rock Machine Blizzard 70-27 blå/röd/petrol 17”
  • Rock Machine Blizzard 90-27+ matt grå/orange/svart

    Rock Machine Blizzard 90-27+ matt grå/orange/svart
  • Scott Genius 730

    Scott Genius 730
  • Rock Machine Blizzard 90-27 gul/röd/svart

    Rock Machine Blizzard 90-27 gul/röd/svart 19”
  • Merida One-Sixty 5000

    Med nya One-Sixty har Merida utvecklat en modern Enduro cykel som kan tackla de tuffaste EWS loppen i världen. One-Sixty är en aggressiv enduro cykel med en lång, låg och slak profil som är optimerad för 1X11 och 170 mm slaglängd. 5000 kommer levererad med en stilren CFA carbon ram, som har BOOST aluminium baktriangel med 170/165 mm slaglängd och en mycket trampeffektiv floating disc dämparupphängning som känns bottenlös ut i hög fart över krävande terräng. En funktionellt och robust utrustningspaket står på innstegsmodellen: SRAM NX 1X11 (10-42T) för optimal funktion, Rock Shox Yari BOOST framgaffel med 170 mm slaglängd, M506 bromsar från Shimano med 203/180 mm skivor, Rock Shox Super Deluxe R dämpare med 165 mm slaglängd samt den nya standarden Metric shox. Modellen har också Merida höj/sänk stolpe och CFA carbon ram med tapered styrrör, 12 mm E-Thru axel, 65,3graders slak styrvinkel för kontroll i hög hastighet, 430mm kedjestag för kvick hantering och Smart Entry innvändig och ljudlös kabeldragning. One Sixty är en ny stjärna i Merida sortimentet och vi förväntar att många nya KOM`s blir satta med detta Enduro vapnet.
  • Ibis Mojo HD4 NX Fireball Red

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Ibis Mojo HD4 NX Anejo silver & Lime

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Ibis Mojo HD4 NX Back In black

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Ibis Ripmo NX black olive

    Ibis Ripmo NX black olive
  • Ibis Ripmo NX Tangerine Sky

    Ibis Ripmo NX Tangerine Sky
  • Merida One-Sixty 5000 mörkröd

    Merida One-Sixty 5000 mörkröd
  • Ibis Mojo HD4 GX Eagle anejo silver & lime

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Ibis Mojo HD4 GX Eagle back in black

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Ibis Ripmo GX Eagle black olive

    Ibis Ripmo GX Eagle black olive
  • Ibis Ripmo GX Eagle Tangerine Sky

    Ibis Ripmo GX Eagle Tangerine Sky
  • Merida One-Sixty 6000 svart

    Merida One-Sixty 6000 svart
  • Yeti SB5.5 Carbon Shimano XT/SLX svart

    Yeti SB5.5 Carbon Shimano XT/SLX svart
  • Yeti SB5.5 Carbon Shimano XT/SLX turkos

    Yeti SB5.5 Carbon Shimano XT/SLX turkos
  • Yeti SB6 Carbon Shimano XT/SLX svart

    Yeti SB6 Carbon Shimano XT/SLX svart
  • Yeti SB6 Carbon Shimano XT/SLX turkos

    Yeti SB6 Carbon Shimano XT/SLX turkos
  • Ibis Mojo HD4 XT 1X Fireball Red

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Ibis Mojo HD4 XT 1X Anejo silver & Lime

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Ibis Mojo HD4 XT 1X Back In black

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Ibis Ripmo XT black olive

    Ibis Ripmo XT black olive
  • Ibis Ripmo XT Tangerine Sky

    Ibis Ripmo XT Tangerine Sky
  • Merida One-Sixty 8000

    Med nya One-Sixty har Merida tagit steget och utvecklat en modern Enduro cykel som kan tackla de tuffaste EWS loppen i världen. One-Sixty är en aggressiv enduro cykel med en lång, låg och slak profil som är optimerad för 1X11 och 170 mm slaglängd. 7000 kommer levererad med en stilren CFA carbon ram med BOOST aluminium baktriangel som har 170/165 mm slaglängd och en mycket trampeffektivt floating disc dämparupphängning som också känns bottenlös ut i hög fart över krävande terräng. Utrustningspaketet är för den seriösa tävlingscyklisten: SRAM X01 Eagle 1x11 (10-50T) utrustningspaket för optimal funktion och utväxling, Rock Shox Lyric RCT3 Air BOOST framgaffel med 170 mm slaglängd, bromsar från SRAM RS med 203/180 mm skivor, Rock Shox Super Deluxe RC3 dämpare med 165 mm slaglängd samt den nya standarden Metric shox, Rock Shox Reverb Stealth höj/sänk stolpe, DT Swiss EX1501 BOOST tubless ready hjulset och CFA carbon ram med tapered styrrör, 12 mm E-Thru axel, 65,3graders slak styrvinkel för kontroll i hög hastighet, 430mm kedjestag för kvick hantering och Smart Entry innvändig och ljudlös kabeldragning. One Sixty är en ny stjärna i Merida sortimentet och vi förväntar att många nya KOM`s blir satta med detta Enduro vapnet.
  • Yeti SB5.5 Carbon SRAM GX Eagle turkos

    Yeti SB5.5 Carbon SRAM GX Eagle turkos
  • Yeti SB5.5 Carbon SRAM GX Eagle svart

    Yeti SB5.5 Carbon SRAM GX Eagle svart
  • Yeti SB6 Carbon SRAM GX Eagle turkos

    Yeti SB6 Carbon SRAM GX Eagle turkos
  • Yeti SB6 Carbon SRAM GX Eagle svart

    Yeti SB6 Carbon SRAM GX Eagle svart
  • Merida One-Sixty 8000 grön

    Merida One-Sixty 8000 grön
  • Ibis Mojo HD4 X01 Eagle Fireball Red

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Ibis Mojo HD4 X01 Eagle Anejo silver & Lime

    En sak är säker, har man tagit hem Enduro World Series 2017 så har man gjort rätt. Det handlar inte om nån turlig lyckoträff i ett enstaka race, utan här pratar vi om en HEL säsong och inte minst ett HELT team. Det är heller ingen slump att nya Ibis Mojo HD4 är modellen som teamet använde för att välförtjänt plocka hem medaljen. Vad blir då slutsatsen? Ja, vi tycker nog att det är ganska enkelt, det här är just nu världens bästa endurohoj, punkt! Ett gediget utvecklingsarbete och tusentals timmar ligger bakom framtagandet av den 4:e generationen av Mojo HD. Det är dock fortfarande en långslagig heldämpad endurocykel med nästan overklig följsamhet på ojämna underlag och imponerande flyt i branterna som fixar stökiga spårval på ett överraskande enkelt sätt. HD4:an levererar liksom tidigare ett makalöst grepp som garanterar att du alltid kommer ur kurvorna med full kontroll, men nu ännu stabilare och ännu snabbare än tidigare. Jämfört med föregångaren så har nya HD4:an har en längre och slackare geometri med 64,9 graders vinkel på styrhuvudet vilket ger dig ännu större självförtroende på snabba och stökiga spår. Den har dessutom ett lite längre topprör, vilket ger mer utrymme att manövrera ovanpå cykeln, och skapar ytterligare stabilitet. Vi skulle kunna skriva spaltmeter om geometrin men vi nöjer oss med att nämna att ramen är 30 % styvare i övre länkage och hela 40 % styvare i lägre länkaget och att Ibis ytterligare förfinat upplägg för placeringen av kolfibern, vilket resulterat i både ökad ramsstyvhet och effektivare kraftöverföring. Respektingivande slaglängder på 153 mm baktill och 160 mm framtill (klarar upp till 170 mm fram). Liksom dess föregångare rullar den med mäktig stabilitet på ett par 27,5-tummare och den klarar bredd från 2,35" upp till 2.8 Plus utan att du behöver ändra något på cykeln. När det blir riktigt brant och stökigt i spåren är en dropper post nästan obligatorisk och nya HD4:an är självklart kompatibel med riktigt långa dropper posts, den klarar upp till 170 mm lite beroende på ramstorlek. Det extremt genomtänkta DW-länkaget numera i sin 5:e (och Dave’s bästa) version som levererar klassledande kraftöverföring med magisk känsla och blixtsnabb respons när du trycker på ordentligt. Givetvis kan Mojo HD4 skryta med Boost-teknologi (148 mm bak och 110 mm fram) vilket ger både hjul och ram extra vridstyvhet och garanterar att ingen kraft går till spillo. En helt kompromisslös kolfibercykel med massor av snabb lekfullhet som ger dig imponerande stabilitet och ser till att du alltid har möjligheten att alltid välja en aggressiv linje. Varje detalj på Ibis Mojo HD4 är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Vill du uppleva känslan av nya Ibis Mojo HD4? Slå på fullskärm och häng med Jeff Kendall-Weed på en runda i Pacific Northwest!   Så vill du också slippa kompromissa och siktar du på att snabbt fylla skåpet medaljer och bucklor så är valet faktiskt ganska enkelt. Antingen välje...
  • Ibis Ripmo X01 Eagle black olive

    Ibis Ripmo X01 Eagle black olive
  • Ibis Ripmo X01 Eagle Tangerine Sky

    Ibis Ripmo X01 Eagle Tangerine Sky
  • Yeti SB5.5 Turq Shimano XT svart

    Yeti SB5.5 Turq Shimano XT svart
  • Yeti SB5.5 Turq Shimano XT turkos

    Yeti SB5.5 Turq Shimano XT turkos
  • Yeti SB6 Turq Shimano XT svart

    Yeti SB6 Turq Shimano XT svart
  • Yeti SB6 Turq Shimano XT turkos

    Yeti SB6 Turq Shimano XT turkos
  • Yeti SB5.5 Turq SRAM X01 Eagle turkos

    Yeti SB5.5 Turq SRAM X01 Eagle turkos
  • Yeti SB5.5 Turq SRAM X01 Eagle svart

    Yeti SB5.5 Turq SRAM X01 Eagle svart
  • Yeti SB6 Turq SRAM X01 Eagle turkos

    Yeti SB6 Turq SRAM X01 Eagle turkos
  • Yeti SB6 Turq SRAM X01 Eagle svart

    Yeti SB6 Turq SRAM X01 Eagle svart
  • Yeti SB5.5 Turq SRAM XX1 Eagle turkos

    Yeti SB5.5 Turq SRAM XX1 Eagle turkos
  • Yeti SB5.5 Turq SRAM XX1 Eagle svart

    Yeti SB5.5 Turq SRAM XX1 Eagle svart
  • Yeti SB6 Turq SRAM XX1 Eagle turkos

    Yeti SB6 Turq SRAM XX1 Eagle turkos
  • Yeti SB6 Turq SRAM XX1 Eagle svart

    Yeti SB6 Turq SRAM XX1 Eagle svart